sasaas.reismee.nl

Maandag & dinsdag, leukleukleuk

Haaai

Ik hoorde van iedereen (mijn lieve ouders)dat jullie me echt volgen. Dat vond ik zo leuk om te horen, dus dank je wel iedereen!!

Nu even over maandag:
maandag was er een programma wijziging. Het was de bedoeling dat we naar een kasteel zouden gaan maar het was echt pokkeweer dus gingen we maar naar school dat was wel heel leuk.De lessen daar zijn heel anders (speciaal voor de onderwijzers hier een uitgebreide beschrijving :P ) Ze hebben daar kleine lokaaltjes, maar er zijn ook grote lokalen. Wel zijn het aantal leerlingen in de klas veel minder. Ze hebben daar tussen de 10 en 20 leerlingen in een klas en bij ons (in nederland) zijn het er ongeveer 30 dus dat is wel een groot verschil. Ook hebben ze bijvoorbeeld een duitse les, compleet in het duits. Dat is bij ons ook echt niet zo. Engels hebben ze ook compleet in het engels. Als je daar slovaaks spreekt (in ons geval nederlands) doen ze net alsof ze het niet weten en wachten ze net zo lang totdat je de taal van de les gaat spreken. Die middag gingen we naar een pub. Eerst ging ik appelsap bestellen. Toen we dat allemaal ophadden, vroegen ze of we alcohol wilde, sommigen wilden dat wel en drongen de anderen aan te nemen, maar ik heb nee gezegd, super goed van mij of niet :P
aan het eind van de middag gingen we film kijken, en dat was wel goed te volgen (gelukkig was ie engels en niet slovaaks want dat is toch wel zo'n raar taaltje) Daarna gingen we naar de mc donalds en dat was wel zo lekker want ik nam een salade en ik had al lang niets meer gezonds gegeten omdat ze me hier alleen maar zoet met chocola geven (komt na een poosje ook je neus uit haha) Daarna gingen we nog even het winkelcentrum in en toen naar het internaat. We gingen pas laat slapen (12 uur ofzo) en moesten de volgende ochtend al om 6 uur op dus we hebben niet veel geslapen :( Ik wou vanavond vroeg naar bed maar het is nu al 10 uur dus dat gaat niet lukken.

Vandaag moesten we dus om 6 uur opstaan om vervolgens 3 uur met de bus te reizen naar een of ander saai kasteel. Gelukkig hadden we ondertussen wel een stop zodat we naar de wc konden en wat konden kopen. Ik had een heerlijke magnum omdat ze hier heel goedkoop zijn. ze zijn hier 1.45 en in nederland wel 2.10 ofzo dus dat is vet veel goedkoper. het is hier zowieso heel goedkoop, echt ongeloofelijk. een schepijsje is hier zeg maar 50 cent goedkoper dan bij de Toscana. Maar het kasteel was van buiten heel mooi dus ik verwachte er wel veel van, maar het was zo saai, de gids vertelde alles met een computer stem dus het was al saai om naar te luisteren. Opzich was het verder wel mooi. Daarna gingen we nog naar de dierentuin die naast het kasteel ligt. Dat was opzich niet heel bijzonder maar het was ook niet leuk om er te zijn omdat het weer zo sober was en we hadden het bijzonder koud. Dus op een gegeven moment zijn we met een paar nederlanders en een paar slowaken op een terras gaan zitten, daar kletsten we een beetje en maakten we foto's. Ik kan de foto's niet online zetten omdat ik geen kabel heb maar misschien doe ik dat nog wel.Toen we bijna terug moesten ging ik nog even iets kopen (verrassing voor mijn ouders haha (gemene lach)). Toen snel naar de bus en toen weer 3 uur terug rijden (gelukkig weer met een stop). 's Avond at ik wel lekkere macaroni met vlees ofzo, het enige probleem was, dat het allemaal nogal lauw is omdat ze het niet goed opwarmen.Toen ging ik bellen met mijn ouders, toen ging ik heel hard lachen met iedereen die op onze kamer was (het was een soort visite uurtje geloof ik haha) toen ging ik op de laptop wat mailen en op hyves en toen besloot ik dit geweldige verhaal te schrijven, maar nu ben ik klaar en ga ik stoppen. Dus heel veellees pleziervoor de rest van de week en sorry voor hetlange (misschien saaie verhaal).

Dikke kus voor iedereen!!

Reacties

Reacties

pim

Het was eerlijk gezegt redelijk saai doei

pa

Hoi dochterlief,
Leuk om je gisteren even gesproken te hebben. Zo te horen heb je het daar met de dames wel heeeeeeeel gezellig. Wat zul jij zin hebben in een hollandse maaltijd als je terugkomt!!!
Groetjes aan de dames en mijn "adoptiedochtertje".

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!