sasaas.reismee.nl

Štvrtok (donderdag)

Dobri djen

Vandaag was echt heel grappig maar ook wel saai. We moesten eerst om 5 uur opstaan. Dat was ten eerste al best wel grappig want iedereen was al om 4 uur wakker en ik sliep nog. Om 5 uur werd ik wakker. Toen dacht ik, ik hoor nu gewoon te slapen, ik hoor niet wakker te zijn. Maar toen dus aankleden en ontbijten. Dat ontbijt smaakt me eigenlijk niet zo goed omdat het zo vroeg was. Ik kreeg natuurlijk weer lekker veel mee, nu ook heerlijke gewone broodjes. Wel lekker wat erop zat alleen zou ik het in Nederland nooit eten. Het waren kleine zachte stokbroodjes en op eentje had ik kipfilet met een soort gesmolten kaas. Op de andere had ik salami met dezelfde gesmolten kaas. Maar toen moesten we dus 4 uur in de bus maar ik moest van te voren eigenlijk nog naar de wc, dus ik met phebe en stella naar een tankstation rennen, hadden we daar eindelijk een wc gevonden, moesten we betalen, dus wij weer terug naar de bus omdat we geen geld hadden, kregen we geld van Barkhof en gingen we voor 1 persoon betalen maar met z'n drieen naar de wc. Toen 4 uur in de bus. Ik heb lekker gelegen en wat gelezen. Eenmaal aangekomen gingen we even rondwandelen in een parkje bij het museum waar we naar toe gingen. Dat was saai want er stonden kanonnen en tanks (het was een museum over de slowaakse historie in de tweede wereldoorlogen) en dat boeit me gewoon niet. Toen hadden we een rondleiding in het museum en ik ging erin met de gedachte dat het heel saai zou worden. Eerst was dat ook zo maar toen keken we een best interessant filmpje. Maar daarna was het weer heel saai omdat het niet ging over wat er was gebeurd in de tweede wereld, maar over pakken, hoeden, wapens, medailles en andere gereedschappen. En daar interesseer ik me dus niet voor. Toen gingen we nog even het centrum in van het stadje waar we waren. Daar liepen we langs een ijskraampje en ik had het best warm, het was serieus voor het eerst warm die week., dus kochten we met het groepje waar we mee liepen een ijsje. Het was daar zo goedkoop. Voor 1 bolletje 30 cent. Voor 3 bolletjes in een groot hoorntje 1 euro. Bij de toscana in Hoogeveen heb je 1 bolletje voor 1 euro en 10 cent. Dat is echt heel goedkoop als je het vergelijkt. Toen gingen we naar een indoor winkelcentrum, daar wat gekeken, en toen weer terug. Op de terugweg weer zo'n ijsje kopen (omdat het zo goedkoop is) en toen een gratis ballon scoren. Toen weer terug naar de bus en weer 4 uur rijden. Maar de buschauffeur was chagrijnig en dus mochten alle ballonnen niet mee in de bus en dus lieten we ze allemaal tegelijk los. Zag er heel grappig uit al die ballonnen in de lucht zweven. Op de terugreis was het heel grappig want we leerden allerlei slovaakse woorden. Ik zal er nog wel een lijst van geven. Toen weer naar het internaat en daar lekker eten. We aten typisch slovaaks en dat was wel grappig. Nu zit ik hier ik moest 2 minuten geleden de laptop wegbrengen, dus ik ga stoppen (oh nee, eerst de lijst).

Dovidenja (tot ziens)
Saskia

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!