sasaas.reismee.nl

Going home tomorrow!!

Dobre jene

Morgen gaan we alweer naar huis. Deze week is ook zo snel gegaan, echt verschrikkelijk. Ik wil al mijn vrienden en familie natuurlijk wel weer graag zien maar eigenlijk wil ik nog niet naar huis omdat ik het hier zo gezellig heb!! Ik had gister niet zoveel zin om een verhaal te schrijven dus vandaag over 2 dagen:

Vrijdag

Vandaag een dagje (eigenlijk ochtendje) school. Dat was wel grappig want op een gegeven moment was mijn groepje onze begeleider kwijt dus toen gingen we maar naar een zaal waar toneel werd gespeeld, was ook goed. 's Middags gingen we naar een winkelstraatje in Bratislava. Daar zouden we (Lena en ik) typisch slovaaks gaan eten. Alleen onze uitwisselingspartners (Adella en Vanda) wisten niet waar dat kon dus toen moesten ze het vragen. Eenmaal een pub gevonden en alles besteld hadden we veel lol. We hebben over vanalles en nog wat gepraat, heel gezellig dus!! Toen kwam ons eten. Het was echt een mega groot bord! Toen ik het zag dacht ik: Dat ga ik nooit opkrijgen! Gelukkig was het wel lekker, alleen omdat het zoveel was, was de tweede helft niet lekker meer. Die hadden ze dus in laten pakken, en hebben ze meegenomen! Daarna gingen we nog even winkelen en daarna naar de barbeque. Lena en ik zat en echter nog vol van dat bord eten, dus hebben wij niet veel genomen. Gelukkig was ook dat erg gezellig! 's Avonds heb ik lekker gelezen want ik was best moe. Ik zal nog even uitleggen wat ik precies gegeten heb. Het was een groot bord met een soort van pasta. Daar zat dan iets van een saus met schapenkaas overheen, en er zaten stukjes spek door. Opzich wel lekker hoor!

Zaterdag

Vandaag was het Budapest dag!!!! Het leek me zo geweldig. Alleen moesten we wel weer om 5 uur opstaan :( omdat we om 7 uur met de bus zouden vertrekken, echter waren er een paar een half uur te laat, dus we hadden een half uur langer in bed kunnen liggen xD Toen 3 uur in de bus. Toen we over de grens Slowakije-Hongarije waren, merkten wij op dat delen van het Hongaarse landschap best op het Nederlandse landschap lijken. Natuurlijk zijn er iets meer bergen maar goed. Onze bus parkeerde ergens en gelukkig was het heerlijk weer daar. Het was in Boedapest 28 graden dus we hadden het warm!! Echt heerlijk (had het de hele week nog niet zo warm gehad!). Toen moesten we een heel eind lopen. Veel mensjes zeurden dat hun voeten zo zeer deden (inclusief ik) omdat we eerder deze week al aardig wat afgeschouwd hebben. Maar Boedapest is echt geweldig! Het is een hele mooie stad. Gelukkig kregen we ook nog tijd om te winkelen maar dat was best wel moeilijk omdat ze daar een andere munteenheid hebben. Ze hebben daar de Florint (ofzo) en dat is echt heel moeilijk omrekenen. ik had mijn euro's niet omgewisseld in Florinten omdat ik daar niet aan gedacht had, en ik had er geen zin in. Gelukkig kon je bij sommige winkels in euro's betalen of pinnen. Alleen als je in euro's betaald krijg je florinten terug. Dat is niet zo handig maar wel leuk voor mensen die het sparen ofzo. We hebben ook heerlijk bij de Mc Donalds op een terrasje gezeten (waardoor mijn linkerarm licht verkleurd (rood) is!!) met een milkshake!! Daarna hebben we nog een froothie gekocht bij coffee heaven (leuke naam he!!) We zijn in alle twee de delen van Boedapest geweest. Dus dat is in Boeda en in Pest. In Boeda waren niet zoveel leuke winkeltjes maar wel een super goedkoop supermarktje dus daar heb ik (en vele anderen) wat gekocht. Ik had bijvoorbeeld, m&m's, een flesje drinken, en een pak koekjes voor maar 3 euro. Nou, in nederland betaal je daar wel wat meer voor! Verder heb ik geen kleding gekocht, maar wel een aantal souvenirs!! Nou nu is het over 1 minuut de volgende dag dus ik ga zo stoppen!!

Het spijt me om te zeggen maar dit was mijn ena laatste vehaaltje alweer. Ik zal nog proberen te schrijven over de terugweg, maar die is denk ik niet zo boeiend.

Jakuem voor het lezen
en
Dovidenia!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Saskia

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!